ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ورود دستگاه قضا به موضوع حریم مشهد | ۲طرح تفصیلی دیگر مشهد تا پاییز روی میز شورای شهر

  • کد خبر: ۴۳۱۹۷
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
ورود دستگاه قضا به موضوع حریم مشهد | ۲طرح تفصیلی دیگر مشهد تا پاییز روی میز شورای شهر
طرح تفصیلی شمال غرب در مهرماه و طرح حوزه میانه شرقی در آبان به شورای شهر ارائه خواهد شد.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ به دلیل اهمیت اقتصادی، کالبدی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی طرح تفصیلی حوزه مرکزی مشهد، روند بررسی این طرح در مقایسه با دیگرطرح‌ها طولانی‌تر شده است و مدیران شهری باتوجه به اینکه این طرح تفصیلی قرار است سندی برای توسعه آینده محدوده مرکزی مشهد باشد و باید ویژگی‌های این منطقه به دقت رصد و تحلیل شود، با وسواس بیشتری به این طرح توجه می‌کنند؛ ازاین رو برخی موارد اختلافی، به ویژه در حوزه زائر و مجاور، زیارت و سکونت در برخی محدوده‌های منطقه در طرح پیشنهادی همچنان وجود دارد. برهمین مبنا برخی از اعضای کارگروه مربوط بررسی طرح در شورای شهر، مدیران دفاتر تسهیلگری منطقه و مشاور طرح تفصیلی حوزه مرکزی روز گذشته از برخی مناطق زیرمجموعه این طرح بازدید کردند تا بتوانند اطلاعات جامع تری را برای این موضوع به دست آورند.

پیش ازاین ۲ طرح تفصیلی حوزه‌های جنوب غرب و جنوب شرق مشهد به تصویب شورای شهر رسیده بود و همه منتظرند تا با رفع ابهامات و کامل شدن نظریه‌های کمیسیون اصلی و کمیسیون‌های فرعی بررسی این طرح، طرح تفصیلی حوزه مرکزی مشهد هم به عنوان یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین طرح‌های تفصیلی شهر برای بررسی و تصویب به صحن علنی شورای شهر ارسال شود.


ارائه طرح با اصلاحات بیشتر

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه بسیاری از موارد مربوط به طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه مرکزی مشهد بررسی شده است به دلایل طولانی شدن بررسی این طرح در شورا پرداخت و گفت: ما در جریان بررسی طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه مرکزی از مشاور خواستیم تا در برخی موارد، بعضی اصلاحات را انجام و برخی اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد و ازاین رو مشاور طرح برای این مهم از ما فرصت ده روزه خواسته است.
محمدهادی مهدی نیا افزود: درصورتی که تا انتهای هفته آینده اطلاعات خواسته شده به کارگروه ارسال شود، احتمالا ظرف یک هفته نظریه نهایی کمیسیون معماری و شهرسازی آماده و طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه مرکزی مشهد برای تصویب به صحن علنی شورا ارسال خواهد شد.

پیگیری در کمیسیون‌های شورا

وی درباره اقدامات کمیسیون‌های فرعی برای بررسی موارد مرتبط طرح تفصیلی با حوزه کاری نیز گفت: اکنون این کمیسیون‌ها برای بررسی طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه مرکزی مشهد کار خودشان را انجام می‌دهند و تا جایی که در جریان هستم کمیسیون خدمات شهری شورا موضوع بررسی این طرح را در دستور کار دارد و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هم در حال تهیه نظریه است.

مهدی نیا در ادامه با بیان اینکه برخی دغدغه‌های مطرح شده، از طریق دفاتر تسهیلگری به دست ما رسیده است، افزود: بعدازظهر روز گذشته به همراه اعضای کارگروه، اعضای دفاتر تسهیلگری منطقه و مشاور طرح بازدید میدانی از محدوده‌هایی از بافت، مانند کوچه آیت ا... خامنه ای، بازار سرشور و خیابان عنصری انجام شد. بحث اصلی دفاتر دراین باره موضوع زائر و مجاور و حوزه زیارت و سکونت است که این مسائل از نزدیک بررسی شد و تفاوت اصلی دیدگاه‌ها اکنون روی این مسائل است.

وی تأکید کرد: این بازدید میدانی و فرصتی که مشاور از ما خواسته است سبب خواهد شد تا تحلیلی بهتر از کار انجام شود و ما از مشاور خواستیم که این اطلاعات را به روز کند تا بتوانیم موارد متعدد را در کارگروه اصلی نهایی کنیم و به نظریه نهایی برسیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به این پرسش که آیا مشاور طرح تفصیلی طرح پیشنهادی دیگری هم به شورا ارسال کرده است؟ گفت: مقرر شد طرح پیشنهادی تفصیلی حوزه میانه شرقی اول آبان ماه ارسال شود، اما طرح تفصیلی حوزه شمال غرب مشهد هم به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم و توسعه‌ای شهر مشهد اول مهرماه از سوی مشاور به شورا ارسال خواهد شد.

ورود دستگاه قضا به ماجرای حریم مشهد

وی تأکید کرد: یکی از مباحث طرح تفصیلی حوزه شمال غرب مشهد، موضوع حریم شهر و محدوده اختلافی بین شهرستان‌های مشهد و طرقبه و شاندیز است و تا جایی که در جریانیم و از استانداری پیگیری کرده ایم این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: براساس اطلاعات به دست آمده، گویا دادگستری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به این موضوع ورود پیدا کرده است و امیدواریم با حضور دستگاه قضایی و پیگیری‌های انجام شده از سوی استانداری، موضوع حریم اختلافی این ۲ شهرستان هم تا زمان نهایی شدن فرایند طرح تفصیلی حوزه شمال غرب مشهد، حل وفصل شود تا در زمان اجرای طرح مشکلی ایجاد نشود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->